وبلاگ مستر محتوا

1396/12/06
1723بار نمایش

جذابیت در دنیای دیجیتال با تولید محتوای دیجیتال ممکن می شود.

برای قدم گذاشتن در دنیای دیجیتال باید به موارد بیشماری برای معرفی خود به سایر افراد توجه نمایید. اولین گام در این راه توجه به تولید محتوا ارزشمند می باشد که در بسیاری موارد افراد آن را جدی نخواهند گرفت.

 

صحبت از مستر محتوا که هدف اصلی آن تولید محتواست ما را بر آن داشت که دید کلی از محتوا را در حوزه ی دیجیتال توضیح دهیم :

محتوا در سال های آینده چه نقشی در زندگی هر کدام از افراد دارد:

فیلمهایی با این مضمون که اگر تنها دوست شما رایانه ای در پیش روی شما باشد در سالیان اخیر بارها و بارها نشان داده شده است.

دنیا با پیشرفت تکنولوژی هر روزه به سمتی سوق پیدا خواهد کرد که بشر را از هر جهت به وسایل تکنولوژی ، حضور در خلوت با کامپیوتری در روبرویش برای انجام دادن کارهایش نزدیکتر کند.

بچه های تازه متولد شده با هوشی استثنایی از همان سالهای اولیه زندگیشان ما را بهت زده خواهند کرد.

حال تصور کنید که گروهی اندکی از مردم در این سمت نخواهند و یا نتوانند حرکت کنند ؟

چه خواهد شد!!! به یکباره همه چیز نابود خواهد شد. " همیشه می گویند هم رنگ جماعت شو "  حال می توان این اصطلاح را به وضوح درک کرد.

بنابراین به ناچار هم که شده باید از هر تکنولوژی در آینده ی نه چندان دور برای گذران زندگی سر در آورد. هر وسیله جدید ساخته شده دستورالعملهایی خواهد داشت تا مردم به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. اگر کامپیوترها یا گوشی های قدیمی را به خاطر آورید از نظر چنین دستورالعملهایی با موبایلهای امروزه و کامپیوترها تفاوتهای بسیاری داشتند . دستورالعمل های کامپیوترها و موبایلهای قدیمی در دنیای غیر گرافیکی با آب و تاب امروزه وجود خارجی نداشت . دانشمندان بسیاری برای جذاب نمودن این وسیله ها تلاش فراوانی را از اختراع ویندوز ( محیط گرافیکی )  تا گوشی های پیشرفته تر کردند.

نتیجه شد گوشیها و کامپیوتر های امروزی با این همه ویژگی که قابل لمس برای کاربران باشد. ارتباط برقرار کردن با این وسیله ها ، تعامل با سایرمردم از طریق گوشی های موبایل توسط برنامه ها و اپلیکیشن های موبایل در جامعه امروزی پررنگ شد .

پا به پای پیشرفته تر شدن این وسیله ها، توسعه دهندگان اپلیکیشن و طراحان کامپیوتر و وب سایت به محتوای موجود در این تکنولوژی ها توجه خاصی داشته اند به گونه ای که برای فروش بهتر و قابل فهم تر بودن محصولات خود از متخصصین حرفه ای تولید محتوا در کمپانی های خودشان استفاده کرده اند.

داستان از اینجا شروع خواهد شد که باید برای محتوای خوب احترام قائل شد و کار را به دست متخصصان تولید محتوا سپرد.

البته تولید محتوا نه منوط در دنیای دیجیتال است بلکه در هر مرحله ای از زندگی روزمره وجود خواهد داشت . در این مقاله، تولید محتوا را به صورت پیشرفت در دنیای دیجیتال در نظر میگیریم و تعریف آن را در چند سطر به کلی توضیح خواهیم داد.

 استراتژی تولید محتوا دیجیتال :

خلق هر کلمه، جمله، ویدیویی برای رساندن پیامی به مخاطب ( ویدیو مارکتینگ ) و پادکست را تولید محتوا می گویند و همانطور که از ادامه اسم آن پیداست قرار دادن آن محتوا بر روی بستر دیجیتال آن را تولید محتوا دیجیتال می گویند.

خلق اثر توسط مرضیه واعظ / کارشناس تولید محتوا