وبلاگ مستر محتوا

1397/03/22
1407بار نمایش

از مزایای طراحی یک اینفوگرافیک نمی توان به راحتی گذشت.

در نگاه اول که به تولید محتوا در حوزه تخصصی می پردازیم. به نظر مرحله پرپیچ و خم و سختی به نظر می آید. اما باید همواره این نکته را بدانیم که راههای ساده تر را می توان امتحان نمود و فیدبک ( feedback ) آن را گرفت.

 

خیلی از کارها در صنعت اینفوگرافیک جایی برای خود به درستی باز کرده ا ند به گونه ایکه  اینفوگرافیک راهی برای معرفی آنهاست. شاید بپرسید چگونه ؟

بسیاری از شرکت های بزرگ امروزه اینفوگرافیک  ( infographic ) را در صدر جدول تبلیغات و معرفی محصولات خود به روش تصویری قرار داده اند. اینفوگرافیک همانگونه که از نام خود پیداست ترکیبی از دو کلمه  اینفو ( info  ) و گرافیک (  graphic ) بوده و تولید محتوای متنی طولانی را در چند متن کوتاه و در روندی مشخص در قالب یک تصویر به همگان نشان می دهد.
در ادامه یکی از روسای شرکت backlinko از واژه  قدرتمند مطرح شده  در حوزه اینفو گرافیک guestographics از ترکیب سه تاکتیک مهم در دیجیتال مارکتینگ
( اینفوگرافیک، پست های قرار داده شده توسط مهمان های وارد شده به سایت و لینک سازی ) بهره برده که این روش پیشنهادی یکی از بهترین روش ها در حوزه استراتژی تولید محتوا و حوزه سئو و بهینه سازی سایت و شبکه های اجتماعی است.

  • پست های مهمان به اصطلاح پستهایست که به وسیله مهمانان یا کاربرانی که در یک سایت یا شبکه اجتماعی حضور دارند برای دادن نظر یا بیان انتقاد خود نسبت به آن سایت یا شبکه اجتماعی (تلگرام، لینکدین، اینستاگرام وغیره ) گذاشته می شود.
  •  لینک سازی همان ساخت لینک به سایتها و شبکه های اجتماعی دیگر است . باید توجه کنیم که لینک سازی صرفا لینک سازی به سایتهای دیگر نیست بلکه لینک سازی با صفحات داخلی خود سایت مربوطه توسط اینفوگرافیک هم ارزش بیان شدن در دنیای دیجیتال را دارد.

  اگر به دنبال خلق اینفوگرافیک خود ( guestographics ) هستید 5 مورد زیر به شما ایده و الهام خواهد داد در ادامه 5 مورد زیر را بررسی خواهیم کرد.

برای راحتی در فهم موارد بیان شده در زیر با مثال تهیه یک تولید محتوا به روش اینفوگرافیک در آفت زدایی در باغ شروع می کنیم:

1- قبل از هر کاری تحقیقات وسیع و گسترده در رابطه با موضوع مطرح شده باید به درستی انجام شود.

2- بعد از تحقیق گسترده در زمینه آفت زدایی باید یک نقشه راه یا mind map  را به درستی برای موضوع تشکیل بدهیم.

3-  بر اساس نقشه راه (  map mind ) شکل گرفته باید پیرامون هر کدام از موجودیتهای موجود در نقشه، تحقیق و مقاله ها و پستهای اخیر را مطالعه نمود. به طور مثال درباره باغداری بیشترین مقاله و پستها یافت شده است پس می توان در رابطه با خلاصی از آفتهای مربوط به باغها هم مطلب مفیدی پیدا نمودو اینفوگرافیکی در این رابطه را تحقق بخشید.

4-  بعد از آن مطمئن شد که آیا ایده و خلاقیت شما در خلق اینفوگرافیتان مشابهتی با بقیه مقالات و اینفوگرافیک موجود در سایتهای دیگر ندارد.

5- و در آخر ترسیم و خلق اینفوگرافیک با تصاویردر کیفیت بالا مهمترین بخش اینفوگرافیک است.

نتایجی که از استفاده از می توان گرفت به شرح زیر است:guestographic :

نتایج این کمپانی برای تولید محتوا به صورت guestographic به صورت زیر است.

·         بیش از 1000 بار اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

·         انتشار و پخش در مجلات معتبر  و اخبار

·         15.5%افزایش در ارگانیک ترافیک ( ترافیکی که از طریق جستجو در سایتهای موتورجستجو شما را به سایتی خاص که هدف است هدایت می نماید. )

اینفوگرافیک جالب برای تولید محتوا برای آفت زدایی

  کارشناس تولید محتو ا : مرضیه واعظ