وبلاگ مستر محتوا

1397/02/01
4138بار نمایش

نقش محتواهای از قبل تولید شده در بازاریابی محتوا content marketing

زمان در بستر تولید محتوا دخیل است. محتوایی ارزشمند است که زمان کمتری برای تولید گرفته باشد. هر روز وبلاگ هایی از خبرهای دست اول، مطالب آموزشی تاثیر بسزایی در بازاریابی محتوا خواهد داشت.


چگونه بهترین محتواها را پیدا و از محتواهای یافت شده بهترین استفاده را  در بازار یابی محتوا داشت؟

اگر به عنوان بازاریاب محتوا به دنبال تولید محتوای مناسب و گسترش محتوا در تعداد زیادی کانال که شما مسئول اداره نمودن آن در زمان خیلی محدود و فشره هستید . یکی از بهترین راه حلها استفاده مجدد از محتواهای تولید شده در ابعاد گسترده تر است.
ارتقا محتواها در کانال ها و شبکه های اجتماعی متفاوت در فرمت های مختلف نقش بسزایی در تکرار محتواهای تولید شده دارد.
از طرف دیگر علایق مردم در نحوه ی برخورد با محتواهای تولید شده متفاوت است، به طوریکه بعضی از آنها بیشتر تمایل به خواندن مطالب در حالیکه بعضی دیگر تمایل به مشاهده فیلم یا همان ویدیو به منظور مارکتینگ ، پادکست ، اینفوگرافیک ، اسلایدهایی از تصاویر و متن و شاید مطلعه کتاب های الکترونیکی دارند.

لیستی از ابزارهای عملی برای رنگ دادن به زندگی جدید محتواییتان به شرح زیر است:

1:Airtable  ( نسخه های پولی و رایگان )
استفاده از جدولی مرسوم به نام Airtable  جهت سازمان دهی پایگاه داده محتوا
این جدول شبیه به اکسل و پیشرفته تر از آن برای جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده  و آنالیز داده و محتواهای تولید شده است .

توجه داشته باشید که این پایگاه داده از خصوصیات بیشتری از جمله آنالیز نقشه گوگل و برگرداندن کد مربوط به آن بر روی نمودارها برای مقایسه محتوایی و موارد دیگر برخوردار است.
2. MeetEdgar (نسخه پولی )
برای زمان بندی ، انتشار مجدد محتوای شبکه های اجتماعی Meet Edger را استفاده کنید. این ابزار زمان بند شبکه های اجتماعی ، به شما این امکان را خواهد داد که کتابخانه ای از پستهای شبکه های اجتماعی را به وجود آورده و در مدت زمانی معین پستهای مجددی به طور اتوماتیک در شبکه های اجتماعی تزریق کند. این کتابخانه با متن، تصاویر، پیوند ها ، گرافیک ها پر شده و همه اطلاعات در دسته هایی گروه بندی گردیده و در مرحله آخر پلتفرم هایی که شما قصد به اشتراک گذاری در آن را دارید به راحتی در آن مطالب را به اشتراک بگذارید.
MeetEdgar پستهای زمان بندی شده در هر طبقه بندی موجود را هنگامی که محتوا منقضی شده است به صورت اتوماتیک منتشر می کند.
از خصوصیات جالب این ابزار سفارشی کردن، دوباره زمان بندی نمودن، تطبیق پستها با سلیقه خودتان است.
3. BuzzSumo  (ورژن پولی)
یکی از ابزارهای موفق برای نظارت و داشتن تصویری واضح از اینکه چه نوع محتوایی بیشترین شاس موفقیت را در شبکه هی اجتماعی خواهند داشت ابزار BuzzSumo  است. بیشترین محتوای به اشتراک گذارده شده ر و محبوبترین محتواها بهترین کاندید برای این ابزار است.
BuzzSumo نتایج را بر اساس نوع های مختلف محتوا از قبیل اینفوگرافیک، مصاحبه ها ، ویدیوها ، پستهای مهمان فیلتر می سازد. همین امر به سهولت  به روز رسانی نمودن هر قسمتی از محتواهای تولید شده کمک شایانی خواهد نمود.
4. SE Ranking ( فقط ورژن پولی )
پیگیری کلمات کلیدی که منجر به ترافیک بیشتری برای سایتتان خواهد شد راه دیگری برای استفاده مجدد از آنها است.
ابزار SE Ranking با پیگیری تاریخچه رتبه بندی شما در دنیای وب و تشخیص بهترین کلمات کلیدی موجود هدف گذاری
برای دوره های بعدی زمانی در زمینه تولید محتوا را سهولت می بخشد.
همچنین کارایی و عملکرد پستها در بین خود و رقبای خود در شبکه های اجتماعی با این ابزار امکان پذیر است.
Repurpose-5 ( ورژن پولی )
ویدیو های livestreaming  به این دلیل که به صورت زنده شما با مخاطبان خود درگیر هستید ، یکی از محبوب ترین نوع از خلق محتواست. طوریکه اگر هدفتان نگه داشتن مخاطبانتان در ابعاد وسیع است ، چرا از پلتفرم هایی که محتوا را برای همگان منتشر می کند استفاده نشود؟
Repurpose یک انتشار دهنده ی ویدیوی زنده و پادکست اجازه می دهد ویدیوهای زنده فیسبوک را به پوتیوب، ساخت یک فایل audio بر روی ابر اختصاصی خود ( SoundCloud ) ، تحویل یک فایل به Dropbox و غیره را انجام می دهد فقط کافیست به اکانت خود در این ابزار وصل شوید.
از این ابزار برای ارسال ویدیوهایی از صفحات کاریتان و صفحات شخصیتان هم به سایر پلتفرم های بیان شده استفاده می گردد.
بهترین خصوصیت این ابزار در ساده سازی ویدیوها و فایل های صوتیست.
6- ابزارهای گوگل (نسخه های رایگان و نسخه های پولی آن)
گوگل انالیتیک مواردی همچون نحوه برخورد کاربران با محتوا، تعداد بازدیدهای کاربران از صفحات وب سایت در طول یک دوره زمانی و مدت زمان ماندن کاربران در صفحات وب سایت را نمایش می دهد.می توان بهترین تصمیمات را از موارد فوق برای بهبود سایت خود بگیرید.
گوگل سرچ کنسول به شما صفحاتی که بیشترین لینک را از آن خودشان کرده اند را نشان خواهد داد.

ابزارهای ذکر شده فوق نه تنها در تولید محتوا و خلق محتوا مهم و حیاتی است، بلکه در بهینه سازی سایت و سئو سایت بسیار موثر خواهد بود.

کارشناس تولید محتو ا : مرضیه واعظ