وبلاگ مستر محتوا

1396/12/26
2073بار نمایش

چرا بازاریابی محتوا بهترین دوست تجارت های آنلاین است؟

کلمه بازاریابی محتوا (content marketing) به تولید محتوا جهت بازاریابی گفته می شود.به محض تولید محتوا مناسب در دنیای دیجیتال، باید تکنیک های اساسی و حرفه ای را برای نشر محتوا مورد توجه قرار داد.

راه اندازی استارت آپها ( کسب و کارهای نوپا ) در هر جایی از دنیا با داشتن اندکی سرمایه امکان پذیر است. در چند قرن پیش که تولید محتوا در دنیای دیجیتال نقش اساسی در معرفی و بازاریابی محصولات وجود نداشت قطعا صاحبین مشاغل فقط به بازار یابی سنتی برای برند سازی محصولات خود رو می آوردند.

 بر خلاف بازاریابی های سنتی برای انتشار تبلیغات از گرفتن نیروی کمکی تا هزینه های مربوط به چاپ و پوشش خبری آن در محدوده خاصی از مکان، امروزه دنیای دیجیتال با صرف هزینه های کمتر و قابل قبولتر محتوای تبلیغاتی شما را فارغ از محدوده ی جغرافیایی در هر زمان به گوش سایر مردم خواهد رساند.   

از دید شبکه های اجتماعی ( social media ) ارتباطات تعاملی شکل گرفته شده بین صاحبان مشاغل و کاربران با دنبال نمودن محتواهای بروز شده در مورد خدمات و محصولات ارائه شده آنها بازاریابی محتوا را تقویت خواهد کرد.

محتوا ( content ) ، قایق نجات هر کار آفرینی در جایگاه تجارت آنلاین در درجه اول بوده و هست به این دلیل که با بودجه های سنگین بازاریابی به روش های دیگر سر و کاری نداشته و از همه مهمتر قابل دسترس تر از سایر روش هاست.

در ادامه به هفت شیوه ای که بازاریابی محتوا تاثیرگذارتر از سایر بازاریابی هاست اشاره می شود:

  •  تولید محتوا در بازاریابی محتوا مقرون به صرفه است.

 

گاهی با پست و وبلاگی در حد چند سطر و جمله مردم را ترغیب به دانستن بیشتر و عمیق تر در رابطه با موضوع مطرح شده خواهد کرد و در همین حین می توان با هزینه های سرمایه گذاری کم برای معرفی محصولات و یا خدمات به بیشترین سود رسید. بنابراین سه فاکتور اساسی 1- حضور آنلاین (  presence online ) در وب سایت ، وب لاگ های وب سایتتان 2- مداومت در بروز رساتی محتواهای تولید شده 3- استفاده از بلاگ های مهمان ( وب لاگهایی از سایت های دیگر مرتبط با سایت خود ) را در صدر کارهای خود در تولید محتوا قرار دهید.

  •  بازاریابی محتوا در حوزه ی ویدیو مارکتینگ می تواند صدای برند شما در دنیای دیجیتال باشد.
  •  بازاریابی محتوابه ورود مردم در دنیای کسب وکارتان خوش آمد خواهد گفت.

به عنوان یک کارآفرین حتی اگر در تجارت آنلایتان موفق نباشید دیگران مایل به دانستن در رابطه با شما ، تجارتتان ، میزان محبوبیت شما و خیلی از موارد دیگر هستند . در نتیجه همه موارد ذکر شده به معرفی موفق تر شما کمک خواهند کرد.

  • بازاریابی محتوا به صورت مداوم شما را کاندید انتخاب مردم خواهد کرد.
  • باید در دنیای دیجیتال برای بروز رسانی مطالبتان بیشترین تلاش را کرده ، به ناشناخته ها و جنبه های معرفی نشده شغلتان به صورت بارز فکر نمایید . این موارد شما را در صدر اول جدول انتخابات مردمی برای بهره بری از محصولاتتان تشویق می نماید. همچنین بهینه سازی سایت خود را مورد توجه قرار دهید تا بتوان همیشه در دسترس بودن محتواهایتان برای کاربران تضمین شود.
  • از بازار یابی محتوا برای قرارگیری نظرات مردم از محصولات و خدمات ارائه شده می توان استفاده نمود.

سوالات و پرسشهای مخاطبین ، انتقادات همه و همه بر بازاریابی محتوا تاثیر گذار است.

  •   بازاریابی محتوا بخش مهم بهینه سازی سایت (SEO ) است.

به این دلیل که هر زمان که شما وبلاگ و مطاب جدیدی را تولید می کنید صفحه ای از آن مطلب در گوگل برای شما ایندکس ( Index )  می گردد و یا هر زمانی که مطلبی در شبکه های اجتماعی قرار می دهید مطلب خوانده شده توسط مخاطبین برای دیگران به اشتراک گذارده می گردد و همین به معنای بازاریابی به سبک آنلاین است.

  • اعتماد سازی برای برندتان با بازاریابی محتوا امکان پذیر است.

در کل می توان گفت بازاریابی محتوا بازاریابی آینده برای جذب بیشتر مشتری بدون محدودیت مکانی و زمانی بوده که به معرفی شما در دنیای دیجیتال می پردازد.

به خاطر بسپارید که شبکه های اجتماعی قلب تپنده تجارت شماست.

مرضیه واعظ  - کارشناس تولید محتوا