تولید محتوا دیجیتال

نقاشان عجب حرفه جذابی دارند.  

هر طرح و تصویری که روی کاغذ می کشند با رنگ آمیزی زیباتر می شود. زمینه ی ذهنی، طرح اولیه و در مرحله آخر رنگ بندی طرح انجام می شود. نگاه به تابلو مونالیزا ( لبخند ژکوند ) گویای درستی این مطلب و با شکوه تر شدن آن است .

محتوا ( content ) هم به همین اندازه برای قالب سایت و معرفی برند شما نقش مهم و حیاتی دارد. تولید محتوای ناب می تواند جایگاهتان را به درستی در تجارت آنلاین و بازاریابی محتوا content marketing )  بگشاید.  

  تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟
  تولید محتوای متنی  ( text content  ) در شبکه های اجتماعی  ( social media ) از محبوبیت  بیشتری برخوردار است یا تولید محتواهای دیگر را باید امتحان نمود؟
  بازاریابی محتوا به چه گونه ای خواهد بود ؟
  تولید محتوا در قالب پادکست  ( podcast ) یا تولید محتوا به صورت ویدیو مارکتینگ   ( Video Marketing ) در چه کسب و کارهایی موفق تر است؟
  تعریف اینفوگرافیک ( InfoGraphic )  وموارد استفاده از اینفوگرافیک به صورت کلی

تولید محتوای دیجیتال
محتوا تولید شده در چه کانالی منتشر می شود؟

محتوا تولید شده در چه کانالی منتشر می شود؟

استراتژی محتوای خوب به شرکت ها کمک میکند تا درک کنند چه نوع محتوایی برای مخاطبان هدف خود باید تولید کنند و از طریق کانال های ارتباطی مناسب این اطلاعات را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

برای چه مخاطبی بنویسیم؟

برای چه مخاطبی بنویسیم؟

شما نیاز دارید بدانید که محتوای شما نیاز های چه کسانی را  میتواند برطرف کند و برای چه کسانی مفید است. همچنین شما به عنوان تولید کننده محتوا قصد ارتباط با چه کسانی دارید؟ برای مشخص کردن این موضوعات شما نیاز به یک استراتژی محتوا دارید.

برای چه هدفی بنویسیم؟

برای چه هدفی بنویسیم؟

تولید محتوایی که مرتبط با هدف اصلی سایت باشد و از نظر مخاطب ارزش مطالعه را داشته باشد مهمترین هدف یک سایت است. به طور مثال باید مشخص کرد هدف  ارتباط با مخاطب یا متقاعد کردن کاربر برای خرید محصول است؟

یک تولید کننده  محتوا باید توانمندی بالایی در این زمینه ها داشته باشد

یک تولید کننده محتوا باید توانمندی بالایی در این زمینه ها داشته باشد

یک وبلاگ جذاب، مفید و به روز داشته باشید
کلماتی که انتخاب می شود

کلمات بسیار مهم هستند. برای اینکه نشان دهید متن شما برای مشتری است. از کلمات “شما” و “تو” در جمله خود استفاده کنید.

مفهوم و concept را مشخص کند

در ایجاد تولید محتوا مشخص کردن مفهوم و کانسپت امری ضروری است چرا که دانستن مفهوم  به ما کمک میکند دایره لغاتمان را افزایش دهیم.

ساده بنویسید!

ساده نوشتن سخت ترین کار در تولید محتوا است. از جملات نامفهوم و کلمات سنگین و پیچیده در محتوا استفاده نکنید.

خود را به جای مشتری بگذارید

از خود بپرسید به عنوان یک مشتری این چه کمکی به من می کند ؟ آیا روی تصمیم گیری من اثر می گذارد؟ به عنوان یک مشتری چرا باید به این علاقه مند شوم؟

تبدیل به مشتری

نداشتن سیاست کاری

استراتژی زبانی

سیاست کاری سند شده

آمار تاثیرگذار بر بازاریابی محتوا

انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا

محتوا امروزه یکی از مهم ترین بخش های یک کسب و کار است. تولید محتوای مرتبط و ارزشمند کار آسانی نیست و زمان و هزینه زیادی را می طلبد. اما از یاد نبرید که یک محتوای خوب منجر به این خواهد شد که مخاطب لحظه ای توقف کند ، بخواند ، فکر کند و … به شکلی متفاوت رفتار کند.

تولید محتوای متنی

محتوای متنی محتوایی که اغلب برای توضیح مطلبی در سایت از آن استفاده میکنند. اغلب محتوای متنی کوتاه است. محتوای متنی در متن های طولانی و بلند به صورت پی دی اف pdf منتشر میشود.

تولید محتوای بصری (اینفو گرافیکی)

این نوع محتوا شامل تصاویر متعدد میباشد که بیانگر یک موضوعی است. اینفوگرافیکی یکی از مهم ترین  و پرکاربردتربن نوع از تولید محتوای بصری است که در شبکه های اجتماعی و مقالات آموزشی کاربرد زیادی دارد.

تولید محتوای ویدوئی(ویدئو مارکتینگ)

ویدئو مارکتینگ بیشترین طرفدار را در بین سایر محتوا دارد. جالب است بدانید محتوای ویدئویی 60 برابر بیشتر از محتوای متنی در مغز انسان قابلیت پردازش دارد.

تولید محتوای صوتی( پادکست)

تولید محتوای متنی در یادگیری موضوعی بهترین گزینه است. این نوع محتوا فرهنگ متفاوتی از گوش دادن فایل های آموزشی در تلفن های همراه ، اتومبیل ها ایجاد کرده و طرفداران خاص خودش را دارد.

تعهد

تعهد و مسئولیت کاری مستر محتوا بر محور مشتری مداری خواهد چرخید. تولید محتوا مناسب و بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) از وظایف اصلی مستر محتواست.

حضور در شبکه های اجتماعی

شبکه های جمعی به دلیل اینکه محل مناسبی برای معرفی کسب و کارتان است را نادیده نگیرید. مستر محتوا تولید محتوا این شبکه ها را بنا به درخواست شما انجام خواهد داد.

استراتژی صحیح بازاریابی

استراتژی صحیح از قبل طراحی شده، برای تولید محتوا و خلق محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استراتژی مناسب نیاز به تحقیق، برنامه ریزی دقیق و تحلیل روند تولید محتوا دارد.

چگونه در شبکه هایی اجتماعی محتوای با کیفیت ایجاد کنیم؟

چگونه در شبکه هایی اجتماعی محتوای با کیفیت ایجاد کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی راهی برای جذب مخاطب
سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید

سر تیتر اولین و مهمترین چیزی است که از یک مطلب یا پیام قابل رویت است .چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید.

مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند

اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را معرفی می کنید.

با طرح سوالاتی ذهن خواننده را درگیر کنید

برای جذابیت محتوا که در نهایت موجب افزایش فروش شود باید بتوانید سوالاتی طرح کنید که ذهن مخاطبان را به چالش می‌کشد. این کار نقش موثری در پیشروی استراتژی شبکه‌ اجتماعی دارد

عملکرد خود را بهبود ببخشید

سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن اصل نیست بلکه کیفیت اصل می‌باشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.

گاهی آموزشی مفید دریچه ای به دنیای بهتر را می گشاید

حتما به منابع آموزشی دیجیتال ما سر بزنید
رونق کار ( بازاریابی محتوا با تولید محتوا مناسب )

برای یادگیری اصولی بازاریابی دیجیتال، با متخصصان ما تماس بگیرید تا مسیر درست آموزش را به شما نشان دهند.

آموزش ابزارهای بهینه سازی گوگل برای سئو
آموزش ابزارهای بهینه سازی گوگل برای سئو

به وبلاگ مستر محتوا برای خواندن آموزش های حرفه ای ترین ابزارهای بهینه سازی سایت و موتور جستجو سر بزنید

مشاوره تلفنی

کافی است با تلفن ثابت با خط اختصاصی مشاوره مستر محتوا تماس بگیرید تا کارشناسان ما با دقت و دلسوزی پاسخگوی نیازهای شما باشند.

تماس بگیرید: 476  29  476  021

مشاوره حضوری

در صورتی که می‌خواهید طی یک جلسه حضوری در زمینۀ کسب و کار شما صحبت کنیم، کافی است درخواست خود را برای ما ثبت کنید.