ویدیو مارکتینگ

 بازار محتوا این روزها در فضای مجازی گرمتر از همیشه است و روش های مختلفی برای تولید محتوای دیجیتال رایج شده اما چه چیزی بهتر از محتوای تصویری و بصری که اگر یک تن دلیل برای استفاده از آن بیاوریم باز هم کافی نیست .از افزایش درآمد شما تا افزایش ترافیک همه بخاطر وجود این محتوای بصریست.
اگر تصویر هزار کلمه را نشان دهند ویدیو یک داستان کامل است.ظرفیت ویدیو مارکتینگ به شرکت ها اجازه آگاهی سازی و ترفیع یک محصول یا خدمت را میدهد.بنابراین ویدیو مارکتینگ شما یک کلید برای درگیر کردن مخاطب با خدمات شما در کانال های اجتماعیست.جالب است بدانید مردم چهار برابر آنکه چیزی بخوانند دلشان میخواهد چیزی ببینند!
بعنوان تعریف ویدئو مارکتینگ باید گفت :
ویدیو مارکتینگ یک استراتژیست که از ویدیو(تیزر/تبلیغات)برای معرفی و بازاریابی خدمات و محصولات استفاده میکند با آموزش و سرگرمی برای مخاطبان همراه است بعضی از ویژگی های ویدئو مارکتینگ را در این پست مرور خواهیم کرد.


دلایل زیادی برای محبوب شدن این محتوای تصویری وجود دارد تلفیق محتواهایی مختلف مثل عکس ، فیلم ، انیمیشن ، متن و طرح داستانی یا هزینه ی تولید پایینی که دارد از دلایل این محبوبیت است.
ویدیوها اولین راه معرفی محصولات آنلاین این روزها هستند، در واقع ترافیک ویدیویی 82٪ کل مشترکان اینترنت تا سال 2022 را تشکیل خواهد داد.همانطور که سایت یوتیوب در سال 2017 بیش از بیلیون ها ساعت توسط مردم بازدید داشت.
مهم نیست که ویدیو شما مستند است یا درباره برندتان است یا یک تحول تصویری از یک محصول چرا که مخاطبان شما علاقمند به شنیدن و دیدن محتوای ویدیویی هستند.
بدانید که محتوای شما باید حول یک داستان باشند نه حول فروش یک جنس تا به نتیجه مطلوب تری برسند. داستان شما احساس مخاطبتان را درگیر میکند و تصاویر در ذهنش به نوعی ثبت میشوند .
اگر بنظرتان ویدیو مارکتینگ به درد کسب و کار شما نمیخورد و یک روش معمولی دیگر برای اشتراک ایده های شما از نقطه نظر مشتریست احتمالا دارید اشتباه فکر میکنید.
ویدیو انواع بسیار زیادی دارد و بهترین استراتژی برای شروع ساخت یک ویدیو تاثیر گذار این است که بنشینید و ببینید هدفتان چیست.
محتوای ویدیویی شما باید در رسانه‌های مختلفی منتشر شود. کسب‌وکارهای مختلف بسته به هدف و مخاطبشان باید از ویدئوهای خاصی استفاده کنند و ویدئوها را در رسانه‌هایی که مخاطبانشان حضور دارند، منتشر کنند تا به نتیجه مطلوب‌تری برسند.

 

ایده هایی که از آسمان می آیند:

اگر ایده ای برای ساخت ویدیو مارکتینگ در ذهن نباشد از کلید "چرا"استفاده میکنیم تا برای رسیدن به یک جواب مناسب ما را راهنمایی کند.
"چرا اینکار رو میکنی؟"
"چرا وجود داری؟"
"چرا از چنین چیزی خوشت میاد؟"
و بالاخره جواب آن را با "دلیل"خودمان میدهید.
 

 


افزایش درآمد:


طبق تحقیقات ابردین گروپ بازایابانی که از ویدیو کمک میگیرند 49% درآمد شرکت خود را سالانه بیشتر از کسانی که از ویدیو استفاده نمیکنند افزایش می دهند.



آنچه مشتری میخواهد را به او بدهید!


به ثبت داده از هاب اسپات مردم به نسبت خواندن ایمیل،تصاویر اجتماعی،ویدیوهای اجتماعی،پست وبلاگ ها و محتوای دانلودی(مثل پی دی اف)به ومحتوای ویدیویی علاقه ی بیشتری دارند.
وقتی کسی تصمیم میگیرد چیزی را بخرد و میخواهد درباره امکانات آن جستجو کند از روش های مختلفی بهره میگیرد.بعضی از تاکتیک های برتر مثل موتور های جستجوگر،دیدن شرکت سازنده یا وبسایت رسمی محصول ،مشاهده وبسایت های نقد محصول و تماشای ویدیو هاست.ویدیو میتواند به راحتی به هرجا ضمیمه شود و به برند شما شانس بهتری برای متقاعد کردن مشتری بدهد.


 

گوگل به شما جایزه میدهد:


ویدیو میتواند به ارتقای رتبه وبسایت شما در نتایج موتور جستجو گر کمک کند..به گفته فارستر، وبسایتی که به خوبی از ویدیو ها استفاده کند حداقل 53 برابر به رشد خودش در اولین صفحه سرچ گوگل شدن کمک کرده است.
ساخت ویدیوهای جذاب شانس دوباره ای برای بالارفتن رتبه در موتور های جستجوگر را به وبسایت شما می دهد.اگر خوشبین باشیم ویدیو شما در کلمات کلیدی ویدیو های محبوب گوگل قرار میگیرد و راهی عالی برای افزایش خروجی سئو شماست.
نه تنها گوگل بلکه ویدیو شما اگر جذاب باشد در صفحات اشتراک ویدیو مثل یوتیوب آپارات-نماشا و حتی اینستاگرام بازدید کنندگان بیشتری پیدا خواهد کرد.
تماشای ویدیو عملا چت تصویری نیست اما نزدیک ترین چیز به آن است.با ملافات مخاطبانتان پیدا کردن شانس برندسازی شرکتتان را خواهید یافت .


 

 

احساسات را درگیر کنید:


مردم با احساسشان خرید میکنند و بعد با منطق خودشان را توجیه میکنند.هنر داستان گویی اولین مرحله ایست که مشتری را جذب خدمات شما میکند .در این داستان ها برند شما قهرمان نیست بلکه مربی و راهنماست و کسی قهرمان است که چیز بهتری را به دست می آورد.
 

 

 

دست از حوصله سر بر بودن بردارید ...


مخاطبان شما دوست دارند بخندند و لذت ببرند و از 9 صبح تا 5 عصر کسل کننده روزمره شان فرار کنند و این وظیفه ویدیوی تبلیغاتی شماست که با یک تیر چند نشان بزند.

 

در میدان رقابت باقی بمانید:


81% تجارت های این روز ها از ویدئو مارکتینگ استفاده میکنند (هاب اسپات)
ویدیو ها برای هر نوع پیامی که بخواهید برسانید مناسب هستند .یک ویدیو خاصِ کوتاه و آموزشی میتواند ذهن مردم را از این رو به آن رو کند.با توجه به اینکه محتوای تصویری شما چطور به محصول یا خدماتتان مرتبط میشود میتوانید از یک تصویر انیمیشنی یا محتوای ترسیمی استفاده کند .

ویدئو فقط سرگرمی نیست بلکه راهی برای نزدیک شدن به مخاطبان شماست که به آن ها تصویری از اینکه کسب و کار شما چیست می دهد یا اینکه مشتریانتان چه میکنند میدهد نکته ای که در این بین وجود دارد این است که فراتر از محصول و سود فکر کنید ، همه چیز را عمیق نشان دهید یا در رویدادی خاص یک محتوای اطلاعاتی جالب پست کنید.
 


جمع بندی:

مستر محتوا ویدیوی ارائه/ تبلیغاتی را به زبان دلخواه شما خواهد ساخت و در وبسایت شخصی تان یا سایت های اشتراک ویدیویی مانند آپارات،یوتیوب، نماشا و... بارگذاری میکند تا افراد بیشتری با کسب و کار و ایده های شما آشنا شوند.

 

اگر هنوز قانع نشدید که به ویدئو مارکتینگ احتیاج دارید به نمونه کار های ما در مستر محتوا نگاهی بیندازید.